۲۲
مهر
۱۱

سینما روی حرفه ای نیستم! اما هر وقت که پیش بیاد و یا فیلمی خیلی سر زبونها بیوفته سری هم به سینما میزنم. امروز برای اولین بار یک فیلم رو در سالن کاملا خالی سینما (تنهای تنها) دیدم! هر چند امروز بین دوتا کلاس و برای وقت گذرونی به سینما رفته بودم اما دیدن این فیلم من رو واداشت که یادداشت کوچیکی راجع بهش بنویسم.

جنایات اسراییل و یهودی های افراطی در سرزمین های اشغال شده فلسطین و سر تا سر دنیا بر کسی پوشیده نیست، صهیونیستها با کنترل بر اکثر کمپانیهای رسانه ای و بیشتر سرمایه های دنیا، در فلسطین به جنایات خود ادامه می دهند و کمترین خبری از این جنایتهای سازمان یافته و نژاد پرستانه در غولهای رسانه ای دنیا نیست، و حتی دولت اسراییل با مظلوم نمایی طوری وانمود میکند که قربانی «تروریست های مسلمان» شده و برای دفاع از خود دست به این جنایات میزند.

در چنین فضایی ساختن فیلمهایی که بتوانند در جشنواره های بین المللی مطرح شوند و این جنایات را به جهانیان نشان دهند می تواند کمک بزرگی به رسوایی بیش از پیش این رژیم جنایتکار و سفاک در دنیا باشد. فیلم «بازمانده» ساخته سیف الله داد نمونه ای تحسین بر انگیز از اینگونه فیلمهاست.

خلاصه داستان

اما فیلم «شکارچی شنبه» داستان بنیامین، نوه یک خاخام یهودی است که پدرش در نبرد با فلسطینی ها کشته شده و مادرش با مردی مسیحی ازدواج کرده. در ابتدای فیلم مادر، پسرش را برای مدت یک ماه به پدر بزرگش می سپارد. در همین قسمت فیلم زنی پشت سر خاخام ایستاده که خودش را «ژاکلین، پرستار زیبای شما، که همیشه عادت دارد از خودش تعریف کند» به پسرک معرفی میکند که بعدا متوجه میشویم که زنی مسیحی است که با قرادادی چهار ساله به خدمت خاخام در آمده و خاخام هم دلداده اوست. خاخامی (که فیلم او را مردی صاحب نفوذ در حد رهبر دینی یهودی معرفی میکند که ظاهرا بقیه خاخامها نیز از او حرف شنوی دارند) دائم در حال حمله به زمینهای فلسطین و قتل عام آنهاست و در این حملات خودش و نوه اش هم همراه گروه شبه نظامی اش هستند، و پسرک که در ابتدا از این وضع متنفر است، کم کم قتل و کشتار برایش عادی میشود و خود هم تفنگ به دست به جمع قاتلان می پیوندد. در این میان داستان دو خدمتکار خاخام، یکی ژاکلین و دیگری مردی عرب است که ظاهرا مثلثی عشقی با خاخام تشکیل داده اند!

توهین به یهود؟

اشاره تند به آداب و رسوم یهود در این فیلم به وفور به چشم می آید که کمترین آنها اگر خطاب به دین اسلام انجام می شد ما آنرا توهین به خودمان تلقی می کردیم، نامزدی نوه خاخام با کودکی هم سن و سال خودش در اول داستان، پوشانیدن لباس مذهبی یهودی به کودک، دیکته کردن دعاهای مختلف (برای نوشیدن آب،‌خوردن غذا، برداشتن نان و …) و نمازهای سه گانه یهود به کودک (که او از حجم زیاد آنها کاملا ناراضی به نظر می رسد)، حرمت گوشت خوک، بی ارزش خواندن زنان در مقابل مردان، حجاب، قرائت آیات خشن از تورات توسط خاخام، ادعای پیامبری خاخام و نمایش چاپخانه توراتهای تحریف شده، پرداخت کفاره برای بخشیده شدن گناهان به خاخام و ….. که خیلی از موارد فوق که مورد اشاره فیلم واقع شده از جمله لباس روحانی، حرمت گوشت خوک، حجاب نماز، کفاره، دعاهای مختلف و … در دین اسلام هم موجود هستند و انتقاد به آنها منطقی به نظر نمی رسند.

هر چند که فیلمهای توهین آمیز بر علیه مسلمانان که ظاهرا قشر متحجرین مسلمان را نشانه رفته ولی در نهایت هدفشان همه مسلمانان هستند کم نیستند، اما این دلیلی برای توهین به اعتقادات یکی از ادیان الهی نیست.

تناقضات فیلم

- هر چند که مادر برای پس گرفتن کودکش بعد از یک ماه (در ابتدای فیلم) بسیار مصمم  نمایش داده می شود و حتی پیرمرد را تهدید به شکایت می کند، در طول داستان که ظاهرا بیشتر از چند ماه طول می کشد خبری از او برای پس گرفتن پسرش نمی شود.

- تاریخ داستان فیلم مشخص نیست، اما در ابتدای فیلم کودک سوار بر یک ون مدرن به خانه خاخام می رود، اما جنایاتی که در فیلم انجام می شود ظاهرا مر بوط به ابتدای تاسیس کشور اسرائیلی یعنی ۶۰ سال پیش است. کشتار های این چنینی در فلسطین امروز انجام نمی شود،‌هر چند همچنان تصاحب خانه ها و زمین های فلسطینی به بهانه های مختلف ادامه دارد.

- در خیلی از صحنه ها کودک یهودی (بنیامین) از صحنه های جنایت وحشتزده شده و سه یا چهار بار قصد فرار می کند، اما بلافاصله در صحنه ای دیگر بدون هیچ اعتراضی همراه شبه نظامی ها برای جنایتی دیگر می رود، بدون اینکه نشانی از اجبار برای همراهی با آنها در فیلم دیده شود.

- در خیلی از صحنه ها خاخام دستور قتل عام مردم عادی را صادر می کند اما در جایی چند مسلمان را در خانه اش می پذیرد و آنها را مهمان خود می خواند، هر چند که بعد برای آنها آیاتی خشن از تورات قرائت می کند.

- در ابتدای فیلم، خاخام شوهر دوم عروسش که مسیحی هم هست را کافر خطاب می کند، اما در جای دیگر خود دلداده یک زن مسیحی شده.

- در صحنه ای خاخام، ژاکلین را «ملکه الیزابت اول» خانه معرفی می کند که آزاد است هر کاری میخواهد بکند، اما چند ثانیه بعد می گوید که او را خریده تا کارهای منزل را انجام دهد!

- جایی از فیلم دو کارگر منزل (ژاکلین و خدمتکار مرد عرب که دلداده هم بودند) قربانی یک حادثه نمایش داده می شوند که بیننده احساس میکند هر دوی آنها، مخصوصا مرد عرب به قتل رسیده اند، اما بعد از چند وقت هر دوی آنها با کمی جراحت سطحی زنده و سالم دوباره در همان منزل مشغول به کار هستند، و محل جراحت صورت مرد عرب در این صحنه ها بسیار قدیمی و چند ساله به نظر می رسد!!

- اصلا معلوم نیست چرا پیرمرد پسرک را مامور میکند که به ژاکلین و مرد عرب بگوید که میتوانند بروند و برای آنها پول و ماشین و انگشترش را برای اثبات راستگوییش می فرستد، و از پسرک می خواهد که در را هم به روی او قفل کند، اما لحظه بعد ژاکلین به حالت فرار سوار بر ماشین میشود و ماموران خاخام هم راه را بروی او می بندند!

- لحظه ای بعد از فرار ژاکلین و پسر بچه فلسطینی، شبه نظامیان اسرائیلی در گیر با مسلمانان نمایش داده میشوند و در این صحنه بنیامین که چند لحظه قبل به آنها برای فرار کمک کرده بود، هر دوی آنها را پیدا می کند و به قتل میرساند!

- و سر انجام صحنه آخر فیلم که بنیامین می فهمد پدر بزرگش کور نبوده و تمام مدت ادای کورها را در می آورد. و در کمال تعجب پیر مرد لباسهای خود را بیرون آورده و از پسرک میخواهد که «از من هم رد شو!» یعنی من را هم بکش تا کسی بشوی!! و پسرک هم با گلوله ای خاخام را نقش زمین میکند! که از نظر من این قسمت بی معنی ترین قسمت فیلم است چرا که دلیلی ندارد پیرمرد ثروتمند از کودکی ۸ یا ۹ ساله که هنوز چیزی نیاموخته یخواهد که او را بکشد و جایگزین او بشود!

بازی ضعیف علی نصیریان

خاخام یهودی که خودش را به کوری زده، در خیلی از صحنه های فیلم در حضور دیگران، بدون نیاز به کمک کارهای خود را انجام می دهد و حتی دائما سر خدمتکار زن خود را می تراشد، بطوری که من تا اواسط فیلم حتی شک هم نکردم که کور است! تا جایی که تورات به خط بریل را در دست او دیدم و چند جا هم از عصا برای پیدا کردن راه استفاده کرد، به نظرم بازی علی نصیریان در نقش یک پیرمرد در ظاهر کور اصلا قوی نبود.

فیلمی برای انتقام؟

سوالی که در انتها مطرح میشود این است که آیا این فیلم قرار بوده به درد و رنجهای مردم فلسطین بپردازد یا صرفا انتقامی باشد از فیلمهای غربی که به انتقاد از مسلمانان ساخته می شود؟ که ظاهرا پاسخ گزینه دوم است، چون فیلم هیچ مبنای تاریخی و حقیقی ندارد و رابطه زمانی و مکانی آن با وقایع فلسطین اشغالی معلوم نیست و صرفا در پی نشان دادن اعتقادات نژاد پرستانه عده ای بهودی افراطی در قالبی خشونت بار و غیر واقعی است، فیلم پر از اشاره های توهین آمیز به اعتقادات یهودی هاست و هیچ داستان و قصه مشخصی را هم دنبال نمی کند.

برچسب ها: ،
۱۱ دیدگاه

۱۱ دیدگاه »

  1. زینب
    ۰۹:۱۰ در مهر ۲۹م, ۱۳۹۰

    سلام
    درباره چیزهایی که اسمشون رو تناقضات می گذارید چیزی نمی گم ولی یه موردش واقعه برام تعجب برانگیز بود.!!!
    شما چه طور می گید فقط در اوایل تشکیل حکومت اسرائیل کشتار انجام می شد.
    قتل عام زنان و کودکان بی گناه غزه پس چی بود؟
    حمله به جنوب لبنان چی بود؟
    این حکومت غاصب پایه های حکومتش رو بر خون بنا کرده و همچنان ترور و جنایت و ریختن خون افراد بی گناه حتی زنان باردار افتخار آنها به حساب می آید.
    این چیزی ست که خودشان به اون اذعان می کنند.
    در حمله به غزه افتخار اونها کشتن و تیر اندازی به زنان باردار بود!
    کودکی هنوز پا به این دنیا نگذاشته چه گناهی مرتکب شده؟
    آیا این شما رو یاد کاری که فرعون با پسران بنی اسرائیل می کرد، نمی ندازه!
    همه اینها در سایه سکوت افراد به ظاهر مدعی حقوق بشر اتفاق می افته.
    خدایا به تو پناه می بریم!ظلم چقدر!بی داد چه قدر!
    خدایا ظهور ولیت را برسان و ما رو جزء یاران ایشان قرار بده و توفیق شهادت در کنار اون حضرت رو به ما بده.

  2. مدیر سایت
    ۱۹:۲۳ در مهر ۲۹م, ۱۳۹۰

    دوست عزیز!
    انگار شما مقدمه متن رو نخوندی، من هم با شما در ابن مساله هم رای هستم.
    من نگفتم فقط در اوایل تشکیل اسراییل کشتار انجام میشد، گفتم این نوع کشتار که فیلم بهش پرداخته شبیه کشتار های اوایل تشکیل اسراییل هست و با زمان فیلم همخوانی نداره.
    شاید بهتر بود قبل از اظهار تعجب و نوشتن یادداشتی این چنینی متن رو کامل و به دقت میخوندید نه اینکه فقط یک قسمت اون رو بردارید و راجع بهش صحبت کنید.

  3. فاطمه
    ۰۰:۳۲ در آبان ۱۹م, ۱۳۹۰

    سلام
    راستش اونقدر ماهرانه فیلمو به چالش کشدین که اگه یه نفر اینو بخونه عمرا اگه بره واسه دیدن شکارچیه شنبه پول بلیط بده . واقعا تحسینتون میکنم ولی از یه چیز تعجب میکنم به یه چیز مهم نتونستین اشاره کنین ابهام آمیز بودن خونین و مالین شدن ژاکلین و مرد عرب .دلم میخاد به بعضی انتقادایی که مطرح کردین در سطح آگاهی خودم جواب بدم در مورد تناقض اولی که مطرح کردین جوابم اینه :به نظرتون برای یه خاخام صهیونیست با نفوذ خیلی سخته که یه مادرو از فرزندش محروم کنه؟ تو جامعه ای که تمام قدرت به دست صهیونیسته و تبعیض درش موج میزنه یه زن میتونه حقش رو از یه صهیونیست مطالبه کنه؟آیا دادگاهی تو جامعه ی صهیونیستی هست که یه صهیونیست رو صندلیه محاکمه بنشونه؟
    در مورد تناقض دوم:من بهتون قول میدم جنایت حتی بدتر از این هم انجام میشه خودتون برین یه تحقیق کنید که با اعضای بدن شهدای فلسطینی چیکار میکنن.نمیدونم ون ۶۰ سال پیش نبوده؟ من اینو اطلاع ندارم ولی میدونید الآن اگه با اسلحه طرف از خونش بیرون نره با بولدوزر طرفه.
    تناقض سوم:اکراه بنیامین از شلیک کردن خوب این فطرت پاک انسانی رو نشون میده که در اثر تربیت غلط همین بچه ی پاک با شستشوی مغزی میشه یه جانی .این چیزی که گفتین شاید نشون دهنده ی تزلزل روحی بنیامین باشه یا خوی تزویرگرانه ی پدر بزرگش که به هر نحوی بود میخاست اون رو یه جانی بار بیاره.
    تناقض چهارم:خب تزویر و نفاق به همین میگن.پدر بزرگ برای اینکه وجهه ی خودش رو پیش مردم صلح طلب نشون بده باد همچین کاری بکنه.
    فعلا تا همین قدر اکتفا کنید برا بقیه هم حرفهایی دارم ان شاءالله بعدا.

  4. مدیر سایت
    ۱۴:۲۶ در آبان ۱۹م, ۱۳۹۰

    دوست گرامی فاطمه خانم.
    قصد من از نقد فیلم جلوگیری از فروش این فیلم نبود! علاوه بر اون وبلاگ فکستنی من با نهایتا ۵۰ بازدید کننده در روز اصلا قدرتی نداره که بخواد همچی کاری رو انجام بده! :)
    راجع به خونین و مالین شدن اون دو نفر هم نوشتم!
    ۱. بحث اینه که چرا از مادر بنیامین برای پس گرفتن پسرش هیچ خبری نشد، در حالی که ظاهرا موندن بنیامین خیلی بیش از یک ماه طول کشید.
    ۲. من با اطمینان میگم اینطور جنایات با توجه به احتمال رسانه ای شدن و محکومیت اسرائیلی ها به این شکل که فیلم بهش پرداخته انجام نمیشه، اونها الان بیشتر با پنبه سر می برن یا در جایی که بتونن بهونه ای پیدا کنن با هجوم نیروهای نظامی در قالب “مبارزه با تروریسم” مردم بی گناه رو می کشن و بعدش هم برای خودشون راهی برای فرار از مسئولیت بین المللی پیدا میکنن. البته شهرک نشین های یهودی گاهی دست به جنایت میزنن مثلا من خودم فیلم زیر گرفتن یک دختر فلسطینی توسط یکی از این شهرک نشینها رو دیدم که دو سه بار از روی دختر رد شد تا اونو بکشه، البته شکر خدا دختر با جراحتهای زیاد زنده موند اما اون شهرک نشین هم بخواطر حفظ ظاهر بلافاصله دستگیر شد. اما باز میگم کشتار در این سطح و به این شکل شبیه کشتار های اوایل تاسیس اسرائیل هست. هر چند از زمان داستان فیلم مطمئن نیستم اما ون مدرنی که اول فیلم دیدم اصلا شبیه اتومبیل ۶۰ سال پیش به نظر نمی رسید!
    ۳. راجع به اکراه بنیامین که بحثی نیست، راجع به باقی موندن اون و همراهی بدون اکراه با کشتار های بعدی سوال هست، چرا با اینکه هر بار با نفرت از کشتار ها بر میگشت باز بار بعدی بدون هیچ سوالی یا بدون بهانه گیری باز همراه اونها برای قتل عام می رفت؟
    ۴. با این حرفت موافقم، شاید این نکته رو نباید جزو تناقضات می آوردم.

    مرسی که مطالبتون رو مطرح کردید.
    منتظر بقیه بحثتون هستم.

  5. فاطمه
    ۰۲:۱۶ در آبان ۲۰م, ۱۳۹۰

    آه شرمندم به خدا,آره به اون مسئله (زخمی شدن ژاکلین و مرد عرب )هم اشاره کرده بودین من عذر میخام.باز هم جای بسی تحسینه که متوجه این مسئله شده بودین و درمورد اینکه گفتین قصد جلوگیری از فروش فیلم رو نداشتین هم به دیده ی منت ولیکن که …,حالا , بی خیالشD:.
    و اما ادامه ی بحث
    تناقض پنجمم جوابم مثل قبله همون تزویرو دورو بودن خاخام صهیونیسته از نظر من همچین چیزی تو فیلم موردی نداره که همینطور تو واقعیت.مثلا اگه مستند بخام براتون بگم میتونم اشاره کنم به رئیس شرکت صهیونیستی آی پک که یه مسیحیه البته بازم اجتناب ناپذیر از لفظ صهیونیست .خیلی تعجب برانگیز بود برام که این طرف تو جمع یهودی های صهیونیست ,مسیحیارو برادر یهودیها معرفی کرد,در کل خودش و هم کیشای خودشو خیلی خارو خفیف کرد و عوضش اونا هم براش کف زدنو هورا کشیدن.ببینید پس لزومی نداره اونا همه ی مسیحیارو کافر بدوننD:
    در مورد تناقض هفتم خودمم موافقم و اتفاقا یه نفرو میخام که از فیلمنامه نویس بپرسه واقعا چرا اینجوری شد؟

    در مورد تناقض هشتم:من همچین چیزی استنباط کردم که خاخام صهیونیست میخاست عنصر ناخالص رو بشناسه و البته از شرشون راحت بشه.از اونجا به بعد از بنیامین چیزی جز یک جانی باقی نموند به عقیده ی من.
    درمورد دو تا تناقض آخر اتفاقا ما تو یه جمع دانشجویی اینو از آقای شیخ طادی پرسیدیم که چه تفسیری میتونه براش وجود داشته باشه ایشون اینجوری جواب داد که:اون صحنه های آخر نشون دهنده ی این بود که اونها تو عهد خودشون به شدت ثابت قدمن حاضرن هر کاری بکنن که هدفشون که نابودی حق و حقیقت هست محقق بشه از هیچ تلاشی در این زمینه دریغ نمی کنن .ولی به نظر خودم این صحنه های آخر تلمیحی بود به بخشی از سرنوشت این قوم که داره گور خودش رو میکنه و خودش خودشو چال میکنه.

  6. مدیر سایت
    ۱۶:۴۰ در آبان ۲۰م, ۱۳۹۰

    فاطمه خانم!
    تناقضاتی که من نوشتم از منظر دید خودم بوده، که باز هم که بهشون بر میگردم می بینم هنوز هم برام حل نشده هستند.
    از دید من یک فیلم باید قبل از اینکه به فکر رسوندن یک پیام باشه، یک داستان و سناریو خوب داشته باشه، متاسفانه این فیلم که می تونست با یک هدف خوب یعنی نشان دادن درد و رنج مردم فلسطین ساخته بشه، دنبال انتقام گیری رفت. این مطلب رو من نمیگم بلکه با یک جستجوی کوچیک توی اینترنت میتونید این مطلب رو از زبان دست اندر کاران فیلم بشنوید.
    حتی جایی خوندم که این فیلم در جواب فیلم “سنگسار ثریا” ساخته شده. اتفاقا من اون فیلم رو هم دیدم و به نظر من فیلم بی ارزشی بود که به دنبال کوبیدن یک مذهب یا یک کشور ساخته شده بود و از یک هدف بی ارزش و غلط چیزی بهتر از این انتظار نمی شد داشت.
    متاسفانه “شکارچی شنبه” در مسیر غلط همون فیلم افتاد و در عوض پی گیری یک داستان یا واقعه تاریخی که می تونست سناریوی قابل قبول و زیبایی رو ارائه کنه با کنار هم گذاشتن یک سری مطالب از دین یهود و رفتار های بعضی یهودیان افراطی، داستانی تخیلی رو در محیطی تخیلی ساخته که هر چند ممکنه شباهتهایی با واقعیت داشته باشه اما هرگز جایگزین اون نمیشه.
    نمی دونم فیلم “مونیخ” رو دیدید یا نه که در مورد عملیات فلسطینی ها در المپیک مونیخ و گروگان گرفتن ورزشکاران اسرائیلی ساخته شده بود. فیلم اونقدر خوش ساخت و زیباست که هر بیننده ای رو به تفکر وا میداره، توی فیلم تفکرات هر دو طرف در گیر به چالش کشیده شده و بیننده میتونه خوب و بد رو در این میون خودش تشخیص بده.
    “َشکارچی شنبه” هم میتونست در عوض کوبیدن و محاکمه یک دین و مذهب که شباهتهای زیادی هم با اسلام داره یکی از وقایع تاریخی و جنایتهای اسرائیل رو (مثلا در جنوب لبنان، در غزه، فلسطین یا ….) به تصویر بکشه و اجازه بده که بیننده خودش خوب و بد رو تشخیص بده.
    فیلم بازمانده که در اول متن بهش اشاره کردم مثال بسیار زیباییه، در اون فیلم یهودی های اسرائیل دیوهای بی شاخ و دم معرفی نشدن، بلکه نشونه های انسانیت و عشق در اونها هم دیده میشه، اما در آخر واقعیت تلخ اینجاست که همین انسانها خانه و کاشانه انسانهای دیگری اشغال کردن، انسانهایی که اونها هم دارای عشق و انسانیت بودن، و برای دفاع از حقشون کشته شدن.
    فیلم “شکارچی شنبه” مثل فیلمهایی که صهیونیستها بر عیله ما می سازن و نهایتا مورد قبول هیچ بیننده مستقلی واقع نمیشه، مسلما در نگاه بینندگان مستقل هیچ بازتاب مثبتی نخواهد داشت.

  7. فاطمه
    ۲۲:۳۷ در آبان ۲۲م, ۱۳۹۰

    بازم سلام
    یه چیزی که احساس می کنم باید بنویسم اینه که این فیلم اصلا هدفش نشون دادن درد و رنج مردم فلسطین نبود هر چند که تو بعضی سکانسها این موضوع بهش پرداخته شده.مثلا اونجایی که خاخام صهیونیست با نهایت بیرحمی رگ گردن مرد فیلسطینی رو میبره ولی بازم احساس ترحم توی بیننده ایجاد نمیشه دلیلش همونی بود که گفتم .این فیلم برای به چالش کشوندن رژیم صهیونیستی بود به نظر من به عنوان اولین فیلمی که مستقیما به صهیونیست پرداخته خیلی خوب بود اینو هم نمیگم بدون اشکال بوده شاید ما عادت به دیدن همچین فیلمایی نداریم.در تایید حرف شما که گفتین این فیلم در جواب فیلم سنگسار ثریا هم بوده بله مثل اینکه اون بخش فیلم سانسور شده.من به شخصه با این فیلم مشکلی ندارم حتی میگم دلمم خنک شد چون خیلی فیلمها هم اونا ساختن و تا تونستن به ما توهین کردن در این مورد اگه فقط به فیلم سیصد اشاره کنم کافیه شاید فیلم شکارچی شنبه این پیام رو هم داشته که اگه اونها به ما اشکال میگیرن خودشون از سر تا به پا ایرادن ویکی از فواید ساخته شدن شکارچی شنبه میتونه این باشه که دیگه شاهد تولید فیلمهای امثال سیصد و سنگسار ثریا و … نباشیم.

  8. نیوشا
    ۱۲:۳۹ در آبان ۲۵م, ۱۳۹۰

    مدیر سایت خیلی مارمولکی

  9. مدیر سایت
    ۱۵:۵۳ در آبان ۲۵م, ۱۳۹۰

    مرسی نیوشا جان!
    شما مدرک جانور شناسیتون رو از کدوم دانشگاه گرفتین؟

  10. پری
    ۲۲:۴۳ در آبان ۲۷م, ۱۳۹۰

    میگم….
    اصلا تابلو نبود که بی غرض نوشتید…

    بلاخره شکارچی شنبه رو سریع از اکران برداشتن تا جای فیلمی مث پیتزا مخلوط باشه!!!!!!و شما انقد حرص نخورید…….

  11. زینب
    ۲۳:۱۹ در آذر ۳م, ۱۳۹۰

    جدیدترین اخبار رژیم غاصب صهیونیسم:
    به گزارش «شیعه نیوز» به نقل از العالم، پس از تحویل “گلعاد شالیت” نظامی رژیم صهیونیستی در برابر آزادی ۱۰۲۷ اسیر فلسطینی، پیامکی با هدف اجیر کردن آدمکش در این به صورت فراگیر منتشر شده است.
    در متن پیامک صهیونیست ها چنین آمده است: “یک خانواده اسرائیلی: به کسی که قاتلان آزاد شده سرباز اسرائیلی را به قتل برساند ۱۰۰ هزار دلار پرداخت خواهد شد”.
    بر اساس این گزارش، یک روز قبل از آزادی اسرای فلسطینی، در یکی از شهرک های صهیونیست نشین در الخلیل در کرانه باختری؛ در جلسه ای برای ترور “مصطفی مسلمانی” از اسرای تازه آزاد شده فلسطینی برنامه ریزی شده است.

    مصطفی مسلمانی از رهبران گردانهای مقاومت ملی فلسطین شاخه نظامی جبهه دمکراتیک برای آزادی فلسطین است که به اتهام کشتن خاخام مئیر کهانا و پسرش بنیامین از شهرک نشینان افراطی بودند، بازداشت و اسیر شد، وی روز سه شنبه در جریان تبادل اسرا آزاد شد.

دیدگاه‌تان را بنویسید:

خوراک RSS برای نظرات این مطلب